INNOVATÍV VEZETÉS – A Tour de France “titkai”


cycling-862278_1920

A Tour de France “titkai”

Ha láttad már valaha a Tour de France közvetítését, talán előtted van az a kép, amikor közel 200 kerékpáros, néhol meglehetősen szűk útszakaszokon, változatos terepen bolyokba verődve egymás sarkában, vagy szorosan egymás mellett teker, alkalmanként akár 60-70-80 km/h sebességgel. Bizalom, profizmus és teljes összhang kell. Elég egy fékezés, egy apró kimozdulás a ritmusból, vagy az irányból és a melletted, mögötted haladók veled együtt esnek.

Mit tanulhat egy vállalkozó, vagy egy cégvezető a kerékpárversenyzőktől?
Egy olyan taktikát, amely számodra is tanulságos és megfontolandó lehet.
A versenyen az eredmény a kőkemény csapatmunka és ebben az egyes versenyzők egyéni teljesítményének összhangján múlik. Gondolnád, hogy a start után gyakran már el is dől a verseny? Minden azon múlik, melyik bolyba sikerül becsatlakoznod. Ha az élbolyba kerülsz, a legjobbak szélárnyékát élvezve “csupán” tartanod kell a tempót, amit diktálnak. Ha leszakadsz, szélárnyék nélkül lényegesen nagyobb energia szükséges, hogy tartsd a helyzeted. Ilyenkor jobb, ha becsatlakozol a következő bolyba. És így tovább. ..Végül azzal a bollyal fogsz célba érni, akikkel hasonló szinten, formában vagy.

Mi ennek a tanulsága?
A vállalkozásod partnerekkel együtt, egymást támogatva, kölcsönösen előnyös kapcsolatokkal  a kitűzött célokat nagyobb eséllyel érheti el.

Kérdések, melyek inspirálhatnak:

  • Abban a bolyban vagy, amelyben lenni szeretnél?
  • Miben rejlik a versenyelőnye az előtted járó / az élenjáró bolynak? (SWOT – Lehetőségek)
  • Hogyan tudsz szert tenni ezekre?
  • Biztosan ezekre van szükséged? Vagy van valami más, amellyel TE tudsz kitűnni a többiek közül? (SWOT – Erősségek/Gyengeségek)
  • Rendelkezel azokkal a belső erőforrássokkal, kompetenciákkal, amelyekre ehhez szükséged van?
  • Ha nem, akkor vedd figyelembe, hogy a gyorsaság, a rugalmasság versenyelőnyt jelent. Ezért mindig tedd fel a kérdést, hogy ki rendelkezik ezekkel, akivel partnerségi kapcsolatba léphetsz.
  • Kiépítetted már azt a “holdudvart” a vállalkozásod körül, amellyel a bizalom, a profizmus, a teljes összhang megvalósítható?

Én csak úgy nevezem “a kerékpáros stratégia”, amit egy cyclocross versenyzőtől tanultam.

Ettől talán még izgalmasabb a verseny csapatdinamikai elemzése. De erről majd legközelebb.

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.