INNOVATÍV VEZETÉS – “Szökevények”


cycling-703795_1920

Szökevények és “hazaérők”

Egy igazán ütős taktikai eszközt hoztam utolsóként az országúti kerékpársportból vett vezetési és stratégiai minták sorából, melyet elsősorban a kis- és középvállalkozások vezetői hasznosíthatnak.

Az országúti kerékpározásban szökevényeknek nevezzük azokat a versenyzőket, akiknek sikerül kiugraniuk a mezőnyből. A „kisbiciklistáknak” olykor ez jelenti  az egyetlen esélyt a győzelemre, vagy egy több pontot érő helyezés elérésére. Így lehet a “nagyok” között szakaszgyőzelmet szerezni.  Kockázatos, de látványos egyéni akció, amely, ha sikeres, a “szökevény” “hazaér”.

A szökés eredményessége azon múlik, hogy a versenyző tud-e a szökéshez társakat megnyerni, hogy a váltott vezetés és a szélárnyékban erőt gyűjtés előnyeit kihasználva sikerre vigye a küldetést.

Gondoljuk csak át, milyen ötleteket adhat ez nekünk az üzleti életben.

Egy olyan piaci szektorban, ahol a nagyvállalatok, a multik már lehasították a piac egy jelentős részét, ezzel a taktikával szerezhetünk némi részesedést, esetleg “támadhatunk meg” kínálkozó piaci rést. Fontos lehet ilyenkor a gyors reakció, a pillanatnyi helyzeti előny kihasználása, ugyanakkor a lehetséges kockázatok felmérése és ezek kezelésére való felkészülés.

Kérdések, melyek inspirálhatnak :

  • Van-e olyan cél, termék, szolgáltatás, stb. amellyel esélyes lehet a szökés?
  • Van-e annyi muníciód, hogy egyedül belevágj, vagy érdemes hozzá szövetségeseket szerezni?
  • Tudsz -e befektőt megnyerni egy ilyen akcióhoz?
  • Mikor kedveznek a körülmények a “szökéshez?
  • Ha sikerül hazaérned, hogyan tudod ezt kamatoztatni?

 

Bevallom ez a taktika a kedvencem. Ez az, amellyel a kisebb vállalkozások is élhetnek, hiszen a nagyok nem tudnak olyan gyorsan és rugalmasan reagálni a gyorsan változó környezetre.

Kicsit más “sportágban”, a sakk világában kalandozunk legközelebb.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.