PROJEKTMENEDZSMENT – Top 5 ingyenes projektmenedzsment eszköz 2


whiteboard-849803_1920
bring-to-view@2x

 

 

 

Top 5  ingyenes projektmenedzsment eszköz

Egy kisvállalkozás vezetője egyidejűleg jellemzően több szerepkört is betölt. Te vagy  az értékesítési személyzet, a menedzser, a támogatói csoport és még a könyvelő is… egy személyben. Ugye ismerős? Ha emellett a céljaid megvalósítására indított projektet is menedzselni szeretnéd, egy csomó extra munkát veszel a nyakadba, amelyet megfelelő eszköz nélkül átlátni sem könnyű, nem hogy hatékonyan kezelni.

Összegyűjtöttem néhány olyan top kategóriás ingyenes vagy nyílt forráskódú projektmenedzsment eszközt, amelyek a segítségedre lehetnek.

1. Asana

A tekintélyes ügyfélszám  (40.000) és felhasználószám (400.000) alapján nyugodtan mondhatjuk, hogy  az Asana az egyik legnépszerűbb projekt menedzsment applikáció, ami feltehetően annak is köszönhető, hogy 15 felhasználóig teljesen ingyenes. Talán nem meglepő ez annak tudatában, hogy tervezője és fejlesztője a Facebook társalapítója, Dustin Moskovitz.

+

Az Asana egy task-management rendszer, elsősorban teamek valós idejű interakciójának támogatására. Lehetővé teszi felhasználói számára céljaik vizualizációját, feladataik priorizálását, időbeli ütemezését és a projekt előrehaladásának naprakész rögzítését. Naptár funkciójának köszönhetően grafikus formában is azonnal megjeleníthetőek a team feladatai a képernyőn. Az elmúlt évben egy Androidos applikációval is kiegészítésre került.

Hátrányaként említhető az, hogy offline módban nem használható és kicsit nehézkes benne megtalálni egy konkrét feladatot.

2. Zoho Projects

A Zoho Projects szoftvert főleg a Vízesés módszertan követőinek javasolják. 10 MB tárolókapacitás korlátig ingyenesen teszi lehetővé számodra bármennyi felhasználó hozzáférését valamennyi funkcióhoz. Ha azonban ez a tárolókapacitás nem elegendő számodra, havi $20-ért bővíthetsz.

+

A Zoho Projects tekintélyes funkciólistával bír, hihetetlen Gantt chart opciókkal rendelkezik, lehetővé téve bonyolult feladat és mérföldkő felosztások megvalósítását. Nem elhanyagolható előny az az 50 előre definiált riportolási lehetőség, amelyből választhatsz és amelyeket akár testre is szabhatsz.

Az ingyenes felhasználók nem élhetnek a Zoho Projects’ dokumentum kezelő rendszerével a korlátozott tárolókapacitás miatt.

2. BamBam!

A BamBam! Agilis szoftverfejlesztésre tervezett eszköz. A korábbiaknál kevésbé ismert, de ez nem jelenti azt, hogy nem lenne jó. 10 felhasználóig, a tárolókapacitás korlátozása nélkül ingyenes.

+

A feladatok időbeli ütemezését, követését nyújtja. Integrálható egyéb  84Kids (BamBam! tulajdonos cége) alkalmazásaival, mint például Chime (ütemezés), Springloops (kód és deployment tárhely web fejlesztők számára).

A BamBam! emellett egy top kategóriás SSH encryption–it  (titkosító) megoldással rendelkezik. Azt állítja magáról, hogy piacra kerülése óta (2006) egyetlen adat sem veszett el benne. Másik nagy előnye, hogy ügyfeleid számára is hozzáférést adhatsz, így nyomon tudják követni a projekt előrehaladását. Ez talán nem tűnik akkora durranásnak, de mint tudjuk az ügyfél sokkal közreműködőbb és elfogadóbb az esetleges csúszásokkal, vagy bármilyen változással szemben, ha bevonjuk a folyamatba.

Sajnos a BamBam! kizárólag az Agilis módszertant alkalmazók számára került kialakításra, nem rendelkezik más módszertanok által igényelt funkcionalitással.

3. Bitrix24

A Bitrix24 12 felhasználóig ingyenes, azt követően havi $99-ért bővíthető. Funkcionalitása vetekszik a legjobb PM szoftverekkel, mint például a BaseCamp.

+

Választhatunk, hogy felhő megoldásban, vagy self-host használjuk. PM funkciói kiválóak, valójában szinte mindent biztosít, amire csak szükségünk lehet: Gantt diagramok, feladat-részfeladat lebontás, időmenedzsment, időbeli nyomon követés, valamint emberi erőforrás ráfordítás tervezés és tényleges felhasznált erőforrás ráfordítás kontroll, nemcsak embernap, hanem emberóra lebontásban mindazon munkatársak vonatkozásában, akik számára az alkalmazáson keresztül feladatkiosztásra került sor (ennek módjában itt betekintést nyerhetsz). Ha mindez nem lenne elég, a Bitrix24 valós idejű kommunikációt tesz lehetővé a csapaton belül chat, videokonferencia, vagy instant üzenetek formájában. A DropBox alternatívájaként az ingyenes verzió 5GB felhő tárolókapacitást biztosít az egyszerű dokumentum megosztásra, ha pedig nagyobb tárolókapacitást igényelsz, havi 25¢-ért további gigabyte kapacitást kaphatsz. Természetesen többfajta template formátumot biztosít ellenőrző listák és részfeladat lebontások készítéséhez.

A kisvállalkozások kínlódhatnak az ingyenes felhasználószám korlát miatt, a bővítés pedig már annyira olcsó, hogy bárki megengedhesse magának. A feladatfüggőségek és az automatikus számlázás megoldását a fejlesztők a következő verzióban ígérték. Ha ez megvalósul, a Bitrix24 valóban egy komplett megoldáscsomag lesz.

4. Trello

A Trello egy ún. Kanban projektmenedzsment módszertant támogat, amely a Toyota egykori elnökhelyettesének, Taiichi Ohno nevéhez fűződik. Felhasználói számára a feladatokat reprezentáló kártyák mozgatását biztosítja, amely egyfajta vizuális megjelenítése a projekt ütemezésének. Korlátlan felhasználószámig, de csak 10MB tárolókapacitásig ingyenes. Szerencsére a Trello Gold könnyedén megszerezhető 250MB kapacitásig mindössze havi $5, évi $45 összegért.

+

Kevés olyan projektmenedzsment megoldást létezik, mint a Trello. Egyszerűen élmény használni. Csak egy pillantás a a kártyákra és könnyedén áttekinthető, hol tart most a projekt. A kártyák előoldalán csak a feladat megnevezése található, rákattintva a kártyára azonban minden információt megtalálsz arról, hogy ki végzi, meddig tart, hány százalékos készültségen áll, mint egy egyszerű ellenőrző lista. A naptár funkcióval pedig bárki átláthatja a projekt státuszát.

Éppen az egyszerűségéből fakadóan hiányzik belőle néhány kulcsfontosságú funkció. Így például nem lehet látni a feladatlista lebontását felhasználónként és határidőnként.

5. 2-Plan Project Management Software

A 2-Plan kiemelkedik a nyílt forráskódú szoftverek világából. A rendszer három egymással összhangban álló programot kínál—mindhármat ingyen:

  • 2-Plan Desktop, projektmenedzsment rendszer.
  • 2-Plan Team, web alapú projektmenedzsment eszköz multiple hosting opciókkal.
  • Work 2-gether, Scrum alapú feladat menedzsment felület egy teamből álló projekteknek.

Az ingyenes funkciókhoz kiegészítésképpen vásárolhatunk további bővítéseket.

+

A 2-Plan funcionalitásban igazi órás. A desktop verzióban egyedül a, projektmenedzser tud animált grafikus részletes feladatlebontást (WBS), készíteni, mérföldkövek meghatározásával. Felülről lefelé, illetve alulról felfelé (top-down és bottom-up) tervezéshez is kiváló projekt kontroll rendszert nyújt. Könnyedén összehangolható a különböző telephelyeken dolgozó teamek munkája a 2-Plan Desktop-ok integrálásával. A Work 2-Gether hasonlóan a Trello Kanban rendszerben működik, de lehetővé teszi nagyobb feladatdiagramok készítését is.

A 2-Plan több olyan funkciót is biztosít, amely gyors áttekintést ad a team számára, azonban az ingyenes opciók száma korlátozott. Például a Work 2-gether csak legfeljebb 3 főből álló csapatok számára ingyenes. Köszönhetően az ésszerű árazásnak, havi mindössze $15 összegért bővíthetünk a teljes Work 2-gether-re.

Kínálat tehát bőven van ebben a műfajban. Érdemes a lehető legtöbbet kipróbálni, kóstolgatni és ami a legjobban beválik, leginkább illeszthető vállalkozásod, projektjeid működéséhez, az alkalmazott módszertanhoz, azt megtartani. Ha már sikerült az idegenkedést és a feltételezett többlet energiabefektetés kifogását leküzdened magadban, saját bőrödön tapasztalhatod meg azt a támogatást, amelyet egy projektmenedzsment eszköz adhat számodra.

Egy projekt sikerességéhez azonban csak egy, a sok tényező közül. Mi szükséges még ahhoz, hogy egy projekt sikeres legyen? Legközelebb ezt is megtudhatod.

Kozér Emőke

Siker coach

Forrás: capterra.com


Hozzászólás a(z) Imre bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

2 Gondolat “PROJEKTMENEDZSMENT – Top 5 ingyenes projektmenedzsment eszköz

  • Imre

    Mindig jó ha valaki ilyen témában ír, de kicsit zsúfolt lett a cikk. Néhány észrevétel:
    – Egy KKV nem fog fejlesztésihez használt eszközt használni pl BamBam.
    – Zoho esetén csak 1 projekt és 10 MB van ingyen
    – 2 plan esetén neked kell megoldani a hostolást, ami egy KKV-t számára megoldhatatlan
    – érdemes lett volna berakni egy magyar fejlesztésü eszközt is pl JustDoo, ahol nem lesz nyelvi probléma.

    • aramlasb Bejegyzés szerzője

      Köszönöm a pontosításokat. Magyar eszközöket én is szerettem volna megemlíteni, de tapasztalatom ezekben nem nagyon volt. Nagy segítség az eszköz megnevezése, utána is fogok nézni.